Amazing Race

Det är tisdag. Imorgon ska jag på anställningsintervju i Kista av alla ställen. Tio mil enkel resa med monstersaaben. Lär bli lunch på Food Court i Kista Galleria med min där hemmahörande bror. Ja han bor inte i gallerian utan i en av studentbostäderna ovanför, men ändå.

Tänkte annars mest påtala det trevliga med programmet "Amazing Race" som sänds på Kanal 5 klockan 17 måndag till torsdag. Tolv lag reser omkring i världen och utför olika uppdrag, sista laget varje etapp slås ut och till sist är bara ett lag kvar. Detta lag vinner en miljon dollar och det vore ju oerhört kul att ha så mycket pengar. Att sedan dessutom få dem genom att resa och utföra uppdrag som åtminstone ibland verkar grymt roliga gör det inte mindre angeläget.

Jag antar att det jag försöker säga är att om detta programformat någonsin kommer till Sverige kommer jag vara den första att söka. Dokusåpor i övrigt (antar att detta ändå på något sätt kvalar in som en sådan) har jag inte särskilt mycket till övers för, speciellt inte sådana där deltagarnas enda merit är att de gör "bra TV" (har långt blont hår och silikonbröst i tjejernas fall, är spänniga i killarnas fall och har IQ en bra bit under medel i båda fallen) som t.ex. Big Brother. Ser du sådant regelbundet och anser dig få ut något av det är din definition av "bra TV" inte direkt lik min.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag har också sett Amazing Race några gånger och skulle själv mer än gärna vara deltagare bara för att få uppleva och utföra olika utmaningar. Om man vinner eller inte kanske inte har så stor betydelse? Säger jag som har vinnarskalle?! Ha det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback