I-landsproblem?

Jag har varit ute med bilen en del på senaste tiden, bland annat på två anställningsintervjuer varav den ena var i Kista. Som jag nämnt i ett tidigare inlägg passade jag då även på att hälsa på min bror och luncha med honom. Min bil ställde jag i Kista Gallerias väl tilltagna parkeringshus. P-platserna är där formerade enligt bilden nedan:
Parkering
Med andra ord: de är utformade så att det ska gå lätt och snabbt att parkera och minst lika lätt och snabbt att backa ut från sin parkering. Detta eftersom det då och då är ganska mycket trafik i garaget och att möjligheten att snabbt parkera och köra ut då blir viktigare. Ibland (som när jag var där) är det dock gott om lediga platser. Vad vissa då gör är att de kör in på en plats, fortsätter över mittlinjen och sedan ställer sig framför densamma, med fronten åt "fel" håll. Jag gör ofta så på "vanliga" parkeringar, där platserna är rektangulära, men i det här fallet  krävs en 120-130 graders sväng för att köra ut åt rätt håll.

Nog går det väl både lättare och snabbare att parkera på "rätt" sida och backa ut som man "ska" än att välja lösningen ovan?

Dagens blogginlägg innehåller för övrigt hela åtta citationstecken. Grymt!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag håller fullständigt med. Att köra rätt igenom är bra, men inte rutorna är formade på det där viset!

Postat av: somsom

8 citationstecken hmm... men du hade inga citat i citat, det får du fixa!

2006-09-20 @ 03:08:35
URL: http://somsom.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback