Pilsner

Imorgon är det lördag. Denna lördag kommer till stor del att tillbringas i Stockholm, närmare bestämt på Stockholm Beer Festival ute i Nacka Strand. Denna ölmässa har blivit något av en tradition att besöka en gång om året för mig, brorsan och ett par kompisar hemifrån. Jag räknar med att dricka en hel del gott öl och, det går inte att komma ifrån, några onda öl.

Onda öl? Ja, för mig är det med öl som med film. Ju fler experter som uttalar sig gillande och ju fler utmärkelser varan får, desto sämre tycker jag generellt om dem. Undantag finns givetvis men jag tycker t.ex. att allt som Jämtlands Bryggerier (som konsekvent vinner massor av olika priser för "bästa öl") tillverkar smakar kattpiss, precis som jag tycker att en film som "Fight Club" är komplett värdelös.

Ge mig en Kronenbourg, en god ölkorv och en pubertal collegefilm av "American Pie"-typ så är du min för evigt. Typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback