Kåtast i Kungsängen

Jag är en 27-årig man. Jag har sambo, egen lägenhet, ett bra jobb och ett i allmänhet välordnat liv. Jag har normala intressen och jag upplevs troligen inte som totalt jävla dum i huvudet i alla fall. Jag är dessutom kåt precis hela tiden. Den där snubben ni ser ibland på stan, som vaggar fram med hukande gång för att dölja att bananen står som en... banan, det är jag.

Fast nej. Riktigt så kuk... ehm, kul är det inte. Jag förmodar i stället att jag är mindre kåt än jag förväntas vara. Vad grundar jag då detta på?

1. Jag läser inte herrtidningar. Med herrtidningar menar jag såväl rena porrblaskor som i det allmänna medvetandet mer rumsrena publikationer som t.ex. Slitz. På ett sätt är de förstnämnda faktiskt vettigare än de senare; här hycklas det i alla fall inte med vad syftet med tidningen är. Jag tycker Slitz, med sina regelbundet skandalomsusade "utvik" av mer eller mindre kända kvinnor, är en patetisk jävla skittidning. Det ger mig helt enkelt ingenting att titta på de här bilderna, än mindre att hissa skinn ackompanjerad av dem. Jag dreglar inte heller av åtrå över en kraftigt retuscherad bild i en kalender utgiven av dylika magasin (en, vad jag har förstått, rätt vanlig accessoar i den typiska ungkarlslägenheten/det typiska tonårspojkrummet).


2. Tanken på att köpa sex gör mig spyfärdig. Ska jag doppa ska det vara med någon som vill. Att betala för sex måste vara världens näst största erotikdödare (efter att tvinga sig på någon som inte vill, aka våldtäkt). Jag skulle i alla fall inte få upp den.


3. Jag spelar, vilket en del av mina inte särskilt många trogna läsare lär känna till, ett onlinespel som heter Hattrick. Det är ett fotbollsmanagerspel där man driver sin egen klubb och en av de många funktionerna som finns är möjligheten att ladda upp ett eget klubbmärke. Många av de manliga användarna, (start internt) däribland legenderna dreamjay och PeterRos (slut internt), tycker här att det är helt på sin plats att visa upp en bild på en lättklädd kvinna. Som det inte finns nog med sådana bilder annorstädes på webben. Förakt är ett väl starkt ord för vad jag känner för den här typen av människor (de finns överallt, inte bara i det här spelet). Medlidande är inte heller så nära sanningen som troligen ligger någonstans däremellan.


Nu skiter jag i det här. Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Bzzz

PeterRos äger!
;)

2008-04-30 @ 10:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback