Daniel Andersson versus The Miffos

Ibland är det skönt att ha fel.

Jag blev en smula orolig när jag såg att Daniel Andersson var uttagen i startelvan i gårdagens EM-match mellan Sverige och Grekland. Visserligen fanns inte direkt något alternativ på positionen, men ändå. Det var ju Sidleds-Danne!

Sen går snubben ut och gör en riktigt bra match (klantpassen på slutet som höll på att leda till en grekisk reducering är glömd). Det känns skönt att veta att landslaget inte står och faller med Tobias Linderoths medverkan.

Dock verkar det som om vissa mindre begåvade individer gör en stor sak i att fortsätta håna Daniel Andersson, trots att denne som jag ser det bör ha täppt till käften på sina kritiker (inklusive undertecknad) i och med sin insats igår. "Han slår inga avgörande passningar" är ett argument jag sett. Som om det är Daniels roll att slå Ronaldinho-passningar. Vissa har uppenbarligen inte fattat någonting; att lägga fram ett sådant argument är ungefär lika relevant som att såga Zlatan med motiveringen "hans målvaktsspel håller inte direkt världsklass".

Att en spelare får kritik efter en dålig match är helt naturligt. Att han får det efter att ha gjort sin bästa landskamp på mycket länge är för mig obegripligt. Håll käften era miffon, Daniel är värd sin plats i truppen och jag hoppas han startar nästa match.

När blev förresten Micke Nilsson så grym på att spela ytterbacksspel? Förr var man alltid lite nervös för hur han skulle klara av sin roll men igår hade han, så vitt jag kunde se, alla rätt.

Lagerbäck is the shit!

Kommentarer
Postat av: daniel

jaa visst var M.Nilsson bra?? Impad! Haha, zlatans målvaktsspel håller inte världsklass...helt rätt där, det är inte sidleds-dannes roll att slå dinho-pass.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback