Avundsjuka

Tydligen finns det en blogg som heter Blondinbella. Jag har inte velat klicka mig in på den eftersom min magkänsla säger mig att det är den sortens blogg som jag absolut inte vill gynna ens med ett klick. En artikel i Expressen idag ger mig rätt. Ett par utdrag ur bloggen publiceras där, bl.a. detta:

4 November 2007
"Gah jag har shoppat för 6 000- 7 000 kronor denna månad vilket inte är likt mig. Känner att jag kunde lagt pengarna på betydligt mer viktigare saker. Men man måste få använda sin lön också, right?"'


Skjut mig.

Det är alltså inlägg som dessa som resulterar i "Sveriges mest lästa blogg". Vart fan är världen på väg? En 17-årig modefjortis (det enda positiva är möjligen att hon är moderat) som skryter om att hon bränner 6-7000 kronor på shopping och som dessutom inte verkar behärska det skrivna språket till fullo ("betydligt mer viktigare saker") och som därigenom blir någon sorts bloggidol för miljarder fjortistjejer med stureplansprofilambitioner (gissar jag) i hela Sverige.

Och ja, jag är givetvis bara avundsjuk för att hon har lyckats få trogna läsare medan den här bloggen inte har det. Nu har jag erkänt det så nu behöver ni inte fråga.

Slutligen dagens modetips: röd och gul baseballkeps av utgången modell, munkjacka, lagom skabbig t-shirt, jättebilliga jeans med hyfsad passform samt dödscoola jävla gymnastikskor (sneakers) inköpta på Intersport. Totalkostnad: några hundra kronor.

Rock on!

Kommentarer
Postat av: Humlan

Lugn Sillen, du ska få en trogen läsare!

2008-03-18 @ 18:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback