Bloggen före allt

Ingen har väl undgått att läsa om de två mördade småbarnen i Arboga. Ej heller jag. Tragiskt som bara den, och jag hoppas den som utförde dådet åker fast. Att mörda någon är illa nog. Att mörda två försvarslösa små barn är... ja, vad ska man säga? Sjukt räcker inte.

Hursomhelst har den 28-årige "bonuspappan" en blogg som hittats av såväl kvällstidningar, medlidsamma läsare (däribland undertecknad) och uppenbarligen några till. Länkar inte till den här, vet ni hur man använder Google och har en IQ högre än
butiksstormarkidsen från förra inlägget hittar ni den nog själva.

Till bloggen inkommer givetvis en del hälsningar från medkännande medmänniskor. Det är absolut inget fel med det men vad jag också ser är att en hel del av dessa hälsningar, företrädelsevis från tjejer, också har med adresserna till inläggsskrivarnas egna bloggar. Som jag ser det utnyttjar de tragedin för att ragga klick till sina bloggar, något jag anser vara helt jävla förkastligt. Det tar liksom udden av medkänslan, och det betänkligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback