Dessa jävla &rdquo rab"er

Alldeles nyss läste jag följande artikel på aftonbladet.se (länk finns här):

Kvinna dömd för lögn om våldtäkt

En ung kvinna har dömts till 50 dagsböter av Göteborgs tingsrätt för att hon försökt få ut pengar från sitt försäkringsbolag för en påhittad våldtäkt. Kvinnan ringde sin pojkvän och påstod att hon blivit våldtagen av en &rdquo rab", skriver Metro, rapporterar TT.

Polisen startade en utredning. Kvinnan erkände lögnen sedan polisen pressat henne om orimliga delar i berättelsen.
Aftonbladet text-tv Publicerad: 2008-03-14

Att hitta på att man blivit våldtagen måste vara bland det lägsta man kan göra, men det är inte om detta som inlägget egentligen ska handla.

Däremot förstår jag att tjejen angav att det var en &rdquo rab" som hade våldtagit henne. Jag har träffat en del &rdquo rab"er i mina dagar och visst kan det vara så att &rdquo rab"er har oförtjänt dåligt rykte men just de &rdquo rab"er jag har träffat har snarare bevisat att det ligger något i det än att det finns vettiga &rdquo rab"er också (vilket jag givetvis inte betvivlar trots detta).

Avslutningen på den sista meningen i artikeln är också rolig: "skriver Metro, rapporterar TT". Bra där. Hade man kollat Metro direkt hade man utan problem kunnat skippa ett av leden där och få en klart mindre miffig mening.

Till sist en liten dikt, inspirerad av någon av de sju dvärgarna:

Jag fångade en &rdquo rab" en dag
men &rdquo rab"en gled ur näven
men lika glad är jag för det
men gladast är nog &rdquo rab"en.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback