Blogga för barnmisshandel

Den nya grejen (enligt Aftonbladet) är tydligen att blogga mot barnmisshandel. Bra där. Jag tycker dock att det är väldigt tyst från motståndarsidan. Var är alla bloggar för barnmisshandel? Synnerligen odemokratiskt att bara låta ena sidan komma till tals. Jag startar nu ett upprop; har du en blogg för barnmisshandel är du välkommen att höra av dig till mig så lovar jag att ge dig det medieutrymme du förtjänar. Själv tar jag avstånd från att slå barn, de är nämligen inte sena att slå tillbaka. Ibland slår de till och med utan att jag har slagit först! Min kompis' brorsa (då kanske 10-11 år) slog mig på pungen en gång. Jag kunde inte gå på en timme. Fy fan. En sådan smärta har jag sedan dess endast upplevt en gång och det var när jag råkade höja volymen på TV:n lite för mycket när Annette Kullenberg var med i något panelprogram. Mina öron utstod abnorma påfrestningar och jag vill minnas att det gick ett par fönsterrutor vid tillfället också.

Jag tycker upprop för självklara saker mest känns fåniga. "Mot våldtäkter", "mot rattfylla", "mot gatuvåldet". Varenda vettig människa är väl emot de företeelserna? Jag är det i alla fall och jag känner att jag inte ska behöva manifestera detta genom att aktivt uttrycka det. "Är du inte med oss är du mot oss" tycks gälla i sådana här frågor men jag håller inte med. Jag är dock varken med eller mot. Jag står lite, lite över er alla, ty jag är allsmäktig och ska ta över världen. Min invasion av Polen inleds kommande vecka!

FORZA Klas-Kristian! FORZA Klas-Kristian! FORZA Klas-Kristian! FORZA Klas-Kristian!

Kommentarer
Postat av: Katya

Usch förfärligt med barnplågeri!
Fast jag föredrar att blogga om mera lätta o roliga saker... annars blir man ju så deppig :(

Sillpizza låter äkligt föresten :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback