Knogmackor smakar sämre än nattmackor

Vilket är det sämsta blogginlägget någonsin (denna blogg ej inräknad)? Något av Blondinbella? Ett av Linda Rosings? Det där Marcus Birro visar sin monumentala okunskap vad beträffar tysk fotboll? 

Nej, det vore för lätt.

Det här mästerverket från bloggen "Röda Verb" är dock en vass kandidat.

Den som på allvar hyllar människor som med våld ger sig på politiker som tycker "fel", oavsett om det rör sig om höger- eller vänstersympatisörer, kan banne mig inte ha många hjärnceller kvar.

In the words of Petra Mede: Ät skit och dä.

Eftersom jag nu inte stödjer "Röda Verb" i sak, ska jag räkna med att få en knogmacka nästa gång jag åker tunnelbana på kvällstid? Jag tycker ju inte likadant, då är det hedervärt att slå ner mig!

Jag tror jag stannar inne efter klockan 19 på kvällarna hädanefter.

Edit: Ja just det. Vi ska nog inte gynna "Röda Verb" med de 2-3 besök som min blogg möjligen drar till sig en bra dag, så här kommer inlägget i sin helhet:

En ung kvinna som anklagats för att ha gjort en synnerligen hedersvärd handling och handgrippligen bekämpat fascistpacket har nu utsats för en nedrig avstängning från sina studier. Det är ett samma sak som på trettiotalet då antifascister svartlistades på såväl utblidningsinstutioner som arbetsplatser. Om den unga kvinna har genomfört den handling som hon dömts för av utsugarnas domstol, så är hon ett föredömme för alla unga kvinnor i landet. Vi uppmanar alla att stödja personen ifråga och alla studerandeorganisationer värda namnet som vill stå mot fascismen måste omedelbart protestera!

Den människans häst måste gå på tunga droger, så hög som den uppenbarligen är. Dessutom stavas "föredöme" så vitt jag vet just så (det finns fler stavfel i inlägget men dem får ni leta reda på själva). Ja, jag är också fascist. Språkfascist. Please don't kill me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback