55 är inte ett jämnt tal

Jag har inte skrivit något här på ett tag. Detta beror främst på tidsbrist men kanske också på en viss lättja. Hursomhelst har jag ett par idéer på gång vad beträffar ämnen att skriva om. Kanske dyker ett av mina vanliga djuplodande och litteraturprisvärdiga alster upp under helgen.

I dag då? Jo, jag funderade på en sak. För någon timme sedan såg jag en TV-reklamfilm för dejtingsajten
match.com där, enligt uppgift, 55 singlar träffar sin partner varje dag.

Jag får inte ihop det.

55 är inte ett jämnt tal. Ett par består av två personer. Eftersom medlemmar som inte träffat sin partner på just deras sajt knappast lär ingå i undersökningen väcker detta en del bryderier. Tycke bör alltså uppstå mellan två medlemmar i taget. Dessa blir ett par och har således valt varandra som partners.

55 delat på två är 27,5. 27 och ett halvt par om dagen alltså. Ett halvt par är lika med en person. Det blir en stackars jävel över. En stackare om dagen inser att han/hon inte kommer att hitta någon och väljer uppgivet och med gråten i halsen att leva i celibat. Fy fan, match.com. Hur kan ni leva med er själva när ni tar ifrån människor deras drömmar på det här viset?

Kränkande är bara förnamnet.

Kommentarer
Postat av: Humlan

Men om en person träffar två partners då?

2010-03-19 @ 22:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback