Ego Girl

Det förefaller som om den f.d. Big-Brother-deltagaren och silikonblondinen Carolina Gynning har lyckats bli det som på kvällstidningssvenska brukar kallas "folkkär". Hon har (varit med och) skrivit en bok, "Ego Girl", som troligen hyllats av kritiker över hela universum. Hon fick väldigt bra kritik för sin programledarinsats i "Idol" förra året och nu har hon ett helt eget program som heter "I huvudet på Gynning". Jag har fått ta del av topphemliga interna dokument från Kanal 5 av vilka det tydligt framgår att programmet skulle ha hetat "Vakuum" men att det av någon anledning ändrades i sista stund.

Det tycks råda någon uppfattning att "hon Gynning, hon är minsann inte som andra dokusåpablondiner". Visst, jämför man henne med den överallt närvarande Linda Rosing framstår Gynning förvisso som en kandidat för kommande nobelpris men det gör å andra sidan det urdruckna mjölkpaketet som står på bordet i vårt vardagsrum också så det säger kanske inte så mycket.

Personligen finner jag Gynning högst enerverande. Att tala i normal samtalston är en förmåga hon inte tycks besitta, utan allt hon säger (och det är en del) halvskriks fram med ett konstant röstläge. Jag kan inte se att hon är varken speciellt mycket bättre eller speciellt mycket sämre än andra f.d. dokusåpastjärnor (Rosing återigen undantagen).

Nu till betydligt pinsammare angelägenheter: Ja, jag följde "Big Brother" under säsongen då Gynning medverkade. Kanske var det där min bild av henne som grundmurat osympatisk byggdes upp. Jag vill minnas hur hon, trots upprepade tillsägelser och varningar om kollektiv bestraffning, fortsatte babbla på engelska med sin "pojkvän" Olivier. Jag vill minnas att hon vid mer än ett tillfälle talade om hur mycket hon hatade "this fucking house" (just de tre orden lät ganska roliga uttalade på malmöamerikanska) och att hon någon gång sa att hon inte skulle bli ledsen om vissa av de andra deltagarna avled. Ändå började alla från sprängkåta fjortispojkar till arbetslösa fjortismorsor tycka om henne så till den milda grad att hon röstades fram som vinnare.

Man kan i korthet sammanfatta min åsikt som följer: Någon ny André Pops lär hon aldrig bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback