Sockerberoende

Jag är sockerberoende och bör söka dietist för att lägga om mina vanor! Detta tog mig så hårt att jag omgående blev tvungen att tröstsvepa ett glas Pepsi. Snyft.

Nu vet jag att ni tänker ungefär "Vafan yrar karln om?" (möjligen byts "karln" i föregående mening ut mot "pojkvaskern" eller liknande), men lugn, jag ska förklara.

Det hela började med att jag på ett för mig välbekant forum fann följande
länk som leder till ett högst vetenskapligt test som tidningen Expressen  tillhandahåller sina läsare för att dessa ska kunna testa huruvida de är sockerberoende eller inte. Jag tänker efter denna mening helt bortse från det patetiska i att samtliga frågor endast går att besvara med Ja eller Nej, det är helt enkelt som med kvällspress i övrigt: det finns inga gråzoner what so ever. Däremot förbryllar det mig att ett jakande svar på frågorna "Har du någon gång blivit arg om någon ätit upp ditt godis/ditt bröd/dina flingor?" enligt testet antyder att man är sockerberoende eller åtminstone i riskzonen att bli det. Det är bra att ha fått utrett att ilska för att någon snor ens livsmedel utan att fråga kan vara ett tecken på sockerberoende...

Jag svarade för övrigt ja på fem av sexton frågor. Fyra eller fler ja gav resultatet jag nämnde i början av detta inlägg. Gråzonsbrist var det ja...

Kommentarer
Postat av: Tinne

Jag är HT-addict. Det är hårt ...

2006-09-12 @ 22:56:07
Postat av: Kanna

Trevlig blogg. Ett tips är att öppna länkar till andra sidor i ett nytt fönster och inte det befintliga.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback