Griskonsult

Småkillar brukar ofta vilja bli poliser, brandmän, astronauter, späckhuggare eller något annat jättehäftigt när de blir stora. Jag undrar om någon någonsin sagt att han vill bli griskonsult.

När min son Wilmut föds kommer jag att insistera på att han blir just griskonsult. Expressen påstår att det finns något som heter så. Ordet nämns i slutet av
den här artikeln. Dagens småleende.

"Grannfejden" (som artikeln egentligen handlar om) är förresten ganska roligt i all sin tragikomik.

Jag undrar vad en griskonsult tar i arvode? Funderar på att konsultera en nämligen. Har ingen aning om varför då jag inte äger en enda gris men det vore en kul grej att kunna skryta med.

- Det här är Fredrik, han är griskonsult!
Tänk att, på fullt allvar, få yttra den repliken. Den dag det sker kommer jag att vara fullkomlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback