Klas Rocco Siffredi Kristian

Nu blir det lite slumpmässigt dumsnack, mest eftersom jag inte uppdaterat bloggen på ett tag.

Först en anrop till (den del av) svenska folket (som röstar på Trackslistan): "Curly Sue" med Takida är en jävla skitlåt! Den ligger just nu nia på listan och lär ha slagit någon typ av rekord då detta är 49:e veckan som låtjäveln finns med. 49 veckor på Tracks. Jag trodde bara det var på Svensktoppen som låtar kunde ligga i över ett år.

Efter att ha sett förra veckans "Insider" på TV3 är jag övertygad om två saker:
1. Djurrättsaktivister besitter en kollektiv intelligens en bra bit under medelvärdet för befolkningen.
2. I andra länder måste hemlösa sitta på gatan och tigga ihop till sitt uppehälle. Här har de råd med Canada Goose-jackor och lyxbarnvagnar och får dessutom bo på hotell på socialens bekostnad.

Det ger ett väldigt seriöst och framför allt moget intryck att lägga till
Rocco Siffredi som mellannamn om man nu inte har siktet inställt på att jobba inom en alldeles speciell bransch.

Snart är det jul. Mycket kan man tröttna på, t.ex. überglättig och konstlad "julstämning" eller den konstanta snöbristen (kalla mig gammalmodig, men på julafton ska det fan vara vitt på marken), men julmust är nog Guds gåva till mänskligheten.

Vad är det för fel på folk som inte kan vänta tills man har klivit av tunnelbanan när de ska gå på? Man kan tro att det oftast är fjortisar som anammar sådant muppbeteende, men nej. Mina högst vetenskapliga studier i ämnet visar tydligt att de värsta syndarna är damer i 60-årsåldern. Det är lite synd för dem kan man inte knuffa till sådär hårt som man skulle vilja när man kliver av och de står i vägen. Man vill ju inte ha en bruten lårbenshals på sitt samvete.

Det borde finnas fler nazistiska julsånger. "En morgon när jag vaknar är hela världen vit"... det kan ju inte bli bättre. Eller sämre, hur man nu ser det.

Jag tror det får räcka nu. Måste kolla om det finns julmust i de hemliga gömmorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback