Sexologen Klas-Kristian to the rescue

Dagens sexfråga, courtesy of Aftonbladets chatt med Linn Heed 15/7 2008:

Jesper säger: Hej Linn! Jag är en kille på 35 år och gift sedan 3-4 år tillbaks. Jag har en underbar fru på alla sätt men vi har ett problem. Min fru tycker nämligen att min penis är för liten. Hon tycker hon ska få ha en annan kille som sin älskare som kan tillfredställa henne. Hon menar att jag får ut mina lustar med henne men inte hon med mig och därför så borde det vara okej. Hon säger att hon älskar mig och det bara handlar om det sexuella. Vad finns det för risker om jag låter henne göra det?

Linn Heeds svar var att "Jesper" skulle känna efter om han var okej med allt detta känslomässigt och så vidare et cetera blablabla.

Mitt svar:

Hej Jesper!

Din definition av "underbar" är inte direkt den som vi får hoppas att majoriteten av mänskligheten har. Du har en fru som dels kräver att få vara otrogen och dels gör narr av dig för din dronkstorlek, och du kläcker ur dig att hon är "underbar på alla sätt" och antyder att du faktiskt överväger att gå med på hennes önskemål.

Är du dum i huvudet? Hon kanske säger att hon älskar dig men det är en förbannad lögn. Sluta vara en idiottoffel och dumpa fanskapet omgående!

Om "Jesper" är ett exempel på "den moderne mannen" vill jag inte vara med längre.

Kommentarer
Postat av: Astor Torsk

Förbluffande hur dömande man kan bli i dessa frågor. Jag tycker det kan vara ett tecken på en oerhört öppen och ärlig relation där ena parten vågar dryfta ett sånt här spörsmål och inte bara säga tack och hej utan att förklara varför. Det finns ju andra värden i en kärleksrelation är de kroppsliga även om det kroppsliga ÄR viktigt. Så varför inte vilja stanna i den relation man har som kanske har andra starka värden men ändå vilja tillgodose de fysiska behov man har som kanske inte råkar tillgodoses?



Du ser hellre en hjärtskärande separation p.g.a. triviala ting som penisstorlekar framför en öppnare inställning till ordet trohet? Observera att den här frun inte är otrogen, hon ber om en expansion för vad det begreppet ska betyda i just den här relationen.



Det är en post-kristendomlig, revirinpinkande inställning att fysisk trohet är det enda sanna kärleksbeviset. Du är ett exempel på den gammalmodige mannen som tror sig äga en kvinna och att hon bara kan visa sin kärlek till Mannen genom sexuell trohet. Vakna upp och förstå att kärlek och lust är olika saker som agerar på oerhört personliga plan där vi har fullt upp med att ens förstå oss själva. Det skulle förvåna mig om du verkligen har tid att förstå dig på andras sexualitet. bevisligen inte.





Postat av: Klas-Kristian

Astor Torsk: Äga en kvinna? Jag hade tyckt problemet var precis lika bisarrt om frågeställaren varit en kvinna vars man ville ha en älskarinna med större bröst pga missnöje med sin nuvarande partners kroppsliga tillgångar. Nu råkade frågeställaren i det här fallet vara en man, därav min vinkling. Anklaga mig inte för att ha en förlegad kvinnosyn tack.



Jag hävdar att till en kärleksrelation, framför allt mellan gifta makar, hör trohet. Fixar man inte att ens partner inte har de fysiska attribut man går igång på bör man avsluta relationen - att ställa krav på att få ha en älskare/älskarinna av den anledningen tyder på en empatibrist och en egoism som är frapperande. I en relation kan man inte bara tänka på sig själv.



Så ja, "hjärtskärande separation" is the shit i det här läget. Frun verkar vara ett första klassens pucko (och "Jesper" en första klassens toffel) och det står jag fast vid. Men vid närmare eftertanke kanske de förtjänar varandra...

2008-08-10 @ 15:28:10
URL: http://sillpizza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback