Jag ser ut som en påse skridskor

Ytterligare några nyliga iakttagelser/funderingar:

Henke Larsson har länge varit ett unikum i och med att han, framför allt i TV-intervjuer, lyckats med konststycket att prata i två oktaver samtidigt. Det går då och då inte att avgöra om hans röst är onaturligt mörk eller onaturligt ljus. Häromdagen lade jag under en intervju i SVT märke till fenomenet hos en annan person, nämligen Fredrik Ljungberg. Uppenbarligen är den här "dubbelrösten" en åkomma som drabbar fotbollsspelare som spelat länge i svenska landslaget. Jag gissar att det går att göra banbrytande fysiologiska upptäckter om man studerar det här fenomenet närmare men forskareliten är väl upptagen med att uppfinna ett vaccin som ska rädda medelålders damer från lådvinsalkoholism antar jag.

Folk som blandar in utseende som en faktor i sammanhang där det rimligen bör vara av obetydlig betydelse är dumma i huvudet. Tyvärr är de också vanligt förekommande. Det är på grund av dessa miffon som folk som Carolina Gynning (är hon ens snygg förresten?) vinner Big Brother. Det är dessa miffon som röstar på Österrike-Ungern i schlager-EM eftersom deras sångerska har "schyssta rattar" (att hon inte kan sjunga spelar mindre roll). Det är dessa miffon som hoppas att Carolina Klüft ska missa OS-medalj eftersom hon är "ful" (den där nya ryska tjejen är så jävla mycket sexigare). Det är dessa miffon som håller på Kroatien i fotboll utan att ha en aning om landet i fråga mer än att deras fotbollsspelare tydligen är "skitsnygga". Det kan inte vara lätt att ha en IQ i paritet med sitt skonummer. Miffon, som sagt. Jag ser förresten ut som en påse skridskor så den här bloggen kan inte vara värd mycket. Prova Blondinbolla i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback