Är kassapersonal mer ouppfostrad än annan personal?

Jag tror bestämt att det har blivit dags för en hederlig gammal irritationsrelaterad text. Om du som läser detta är butiksanställd och det ingår i dina uppgifter att sitta i kassan kan du väl läsa lite extra ingående, det är nämligen just detta skrå som det ska handla om.

När jag befinner mig i en butik för att handla och kommer till kassan och ska betala mina inköp vill jag att huvuddelen av expeditens uppmärksamhet ska ägnas just mig (övrig uppmärksamhet kan med fördel tilldelas kassaapparaturen så att det blir rätt med priser och så vidare). Jag är kund och jag betalar en del av din lön, då tycker jag att ett professionellt bemötande är det minsta man kan begära. Med andra ord: sitt för fan inte och snacka skit med någon kollega medan du scannar in mina varor och ska ta betalt. Det känns mest ouppfostrat. Snacka så mycket ni vill när kassorna är tomma, det bryr jag mig inte ett dugg om, men gör ert jobb när situationen kräver det.

Vidare skiter jag fullständigt i att kunden framför mig, som just står och packar ner sin färdigskivade limpa och sina två liter lättmjölk i en obetald plastkasse, råkar vara någon du känner privat och måste avhandla ditt och datt med. Ring honom när du är ledig i stället.

Är det bara jag som råkar ut för sådant här alldeles för ofta? Det händer kanske inte dagligen men säkerligen minst en gång i veckan att man utsätts för något av dessa beteenden just från kassapersonal.

Förlåt, det var inte meningen att störa mitt i din och din kollegas/kompis' diskussion. Jag tror jag går till en annan butik i fortsättningen.

Till sist en incident jag lyckligtvis bara varit med om en gång, och det här är till dig som jag tror heter Therese på Siba i Barkarby: att sitta i en kassa med "Stängd"-skylten uppe och samtidigt föra högst privata samtal i telefon (något som framgick mer än tydligt) medan din kollega i kassan bredvid tvingas ta betalt av samtliga kunder i en växande kö borde vara värt någon sorts negativ utmärkelse. Hoppas du fick sparken ditt jävla miffo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback