Mail från en läsare

Med anledning av rabaldret kring kvällens kaninslakter i "Robinson" vill jag göra följande inlägg i debatten.En av mina trogna läsare mailade mig nyss och hans mail manar till såväl eftertanke som besinning.

Hej Sillpizza,

jag är en 43-årig man boende i Mellansverige och nu vänder jag mig till Er då jag, med anledning av kvällens episod av "Robinson" och dess efterspel, är mycket upprörd.

Jag har förstått att det reagerats i diverse kvällsmedier över det faktum att ett av lagen i programmet slaktar icke mindre än två kaniner och äter upp dessa.

Själv har jag inget problem med kaninslakt. Däremot har jag sedan barnsben ett stort intresse för ädelfiskar och äger ett antal akvarium, fyllda med allehanda färggranna fiskar. Min favorit, en sydbulgarisk attackfisk vid namn Hans, har ett akvarium helt för sig själv.

I dagens "Robinson" tillredde ett av lagen tio (10) fiskar som innan de åts hade lidit helvetets alla kval i en ytterst primitiv fångstanordning. Som fiskvän blev jag oerhörd illa berörd av detta och undrar vilken ombudsman jag ska rapportera denna kränkning till.

Jag vill understryka att jag menar detta på fullaste allvar. All hjälp skulle uppskattas oerhört!

Skit ner dig!

Bästa hälsningar
Hans-Patrik Evenbrandt, Skövde


Jag kan inte säga annat än att jag lider med Hans-Patrik. Kaniner är söta och har päls, självklart är det jättejättesynd om dem när de dödas och äts upp. Ingen jävel bryr sig däremot om fiskarna eftersom de är slemmiga och äckliga. Fy fan.

Jag åt förresten torsk till middag tidigare ikväll. Det var gott.

Och till alla barn som tycker det är inhumant med kaninslakt i "Robinson": hoppas cheeseburgaren mamma köpte åt er på McDonalds tidigare i dag när ni var och julhandlade i det lokala köpcentret smakade bra. Muuu!

Uppdatering: Hans-Patrik påstår att det var tio fiskar som tillreddes. Det verkliga antalet är åtta, vilket givetvis förtar all Hans-Patriks trovärdighet. Med andra ord: glöm bort detta inlägg helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback