De åtta sämsta tjuvlyssningarna

Det finns en rätt känd sajt som heter Tjuvlyssnat, på vilken det publiceras konversationer som folk hört utan att det riktigt var meningen. Det är i alla fall tanken med sajten. Att det sedan är pinsamt uppenbart att vissa "lyssningar" är rena fabrikationer och andra knappast är tjuvlyssningar utan snarare "roliga" saker ens kompis sagt.


Jag har därför tagit mig friheten att skapa en beundransvärd lista, nämligen den över de åtta sämsta tjuvlyssningarna, eller "tjuvlyssningarna", på sajten.


Nu kör vi!


http://www.tjuvlyssnat.se/stockholm/pa-repeat-my-way-or-the-highway
Alla vet att människor som spelar för hög musik på kollektiva färdmedel är ett av mina favoritstörningsmoment. Är de dessutom så dryga och ouppfostrade som tjejen som nämns här, och med en spydig kommentar kastar öronproppar till sin irriterade medpassagerare, förtjänar de ingenting annat än spott och spe.


http://www.tjuvlyssnat.se/stockholm/dagens-ungdom-lurar-man-inte-sa-latt
Ännu ett exempel på ouppfostrad ungdom. I Västerås hände det ofta att fjortisar satt mitt i trappan helt utan att bry sig om att det bildades köer för att folk skulle komma runt dem. Jag fällde ofta kommentarer då, ibland hörde de små liven och ibland inte. Generad är det sista jag skulle bli om en sådan kommentar som den som fälldes i tjuvlyssningen hördes av personen den var avsedd för. Att den gängse uppfattningen bland kommentatorerna på Tjuvlyssnat tycks vara att tjejen "vann" är nästan lite skrämmande.


http://www.tjuvlyssnat.se/utrikes/dar-alla-tanker-likadant-blir-det-inte-mycket-tankt
"Två svenska tjejer ~18 sitter och fikar med den enas föräldrar..." och dessutom i Frankrike. Om inte detta bidrag är inskickat av en av de "två svenska tjejerna", och därmed knappast kvalar in som en tjuvlyssning, ska jag äta upp mina rosa plyschbrallor. Hur stor är sannolikheten att en svensk skulle höra "diskreta" kommentarer och dessutom ha koll på vem som är förälder till vem i ett främmande sällskap i Frankrike?


http://www.tjuvlyssnat.se/sodra-sverige/saker-att-aldrig-saga-till-ett-barn
Den här fattar jag helt enkelt inte. Sitta i rulltrappan? Hoppa av mitt i? Jag kanske är dum men ska det där vara roligt?


http://www.tjuvlyssnat.se/sodra-sverige/och-vinnare-av-arets-vin-2007-ar
Små barn som säger "kuk" kanske är roliga, vad vet jag? Patetiken med denna lyssning är inte så mycket själva lyssningen som den infantila diskussion om vad en vinkuk/vinballe är som tar fart i kommentatorsspåret. Ett par riktiga guldkorn finns; vissa sitter uppenbarligen på extremt höga hästar.


http://www.tjuvlyssnat.se/sodra-sverige/han-protestituerade
Att ställa en barnvagn tvärs över gångvägen och sedan ha mage att vara spydig när någon ifrågasätter detta är inte roligt utan endast ett tecken på bristfällig intelligens och dålig uppfostran. Mer säger jag inte om denna lyssning.


http://www.tjuvlyssnat.se/sodra-sverige/nja-bada-ar-ju-faktiskt-bra-pa-att-kramas%E2%80%A6
"Tjej ~17" erkänner en bit ner i kommentatorsspåret (kommentar 46 för att vara exakt) att hon är den som skickat in lyssningen. Dumjävel, då är det väl knappast en tjuvlyssning.


http://www.tjuvlyssnat.se/utrikes/she-just-sugarcoated-it
1000 spänn på att "Ida" som har skickat in "tjuvlyssningen" är identisk med "ung svensk tjej ~20":s kompis. Återigen: att skicka in samtal man själv deltagit i, eller samtal man hört utan att ha behövt tjuvlyssna det minsta, känns mest tragopatetiskt (ja, det är ett ord).

Och det, mina vänner, var det!


Kommentarer
Postat av: Abigail

Caroline Af Ugglas. Höll på att skita på mig. Trodde det var hon haha. Jag som skrivit sådan skarp kritik om hennes bidrag!



Skriva direkt i andras bloggar. Vad knepigt. Då svarar man ju angående sitt eget inlägg i en annans inlägg som itne handlar om det man skriver om, if you get what I mean?!



Förvirrat, men ditt inlägg om tjuvlyssnat var skarpt förstås! Kuligt!



Pilfinkskräm

2009-03-09 @ 18:32:43
Postat av: Humlannitton

Vad har hänt med min favoritblogg? Inga uppdateringar, inga aggressioner, ingen bloggbävning... :(

2009-03-21 @ 10:49:11
Postat av: Anonym

Varför ingen uppdatering? Vill höra dina funderingar över earth hour.

2009-03-25 @ 15:29:58
Postat av: Klas-Kristian

Uppdatering kommer inom de allra närmaste dagarna, jag lovar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback