Klas-Kristian Neger

Polisen i Skåne har tydligen använt sig av rasistiska namn på fiktiva personer under någon form av utbildning de har hållit i.


Namnen de använt och som väckt anstöt är Neger Niggersson och Oskar Neger.


Jag säger det igen: Oskar Neger.


Är det bara jag som tycker att det är så jävla dåligt så att det blir roligt bara därför?


Ibland önskar jag att jag hette Oskar Neger.


Att hota att utföra en skolskjutning, som en 21-årig man i Södermanland nyligen gjorde, är inte så smart. Eller roligt. Enligt 21-åringens egen utsago var det bara på skoj alltihop. Lyckat. Dock skrattade jag mer åt hans dumhet än jag gör åt Özz Nûjen, Jonas Gardell eller Pia Johansson. Japp, det är helt sant. En är invandrare, en är homosexuell och en är kvinna. Är man komiker i Sverige ska man vara svensk, man och straight. Jag är lika inskränkt som skånepoliserna.


Oskar Neger. Hahahaha!


Fast det är klart, Felix Herngren, Anders & Måns och Peter Wahlbeck är inte så roliga de heller. Och ska man nu förolämpa folk som slumpmässigt sätter eld på saker och kastar sten mot polisen känns det väl betydligt mer politiskt korrekt att förolämpa deras intellekt utan att dra in faktorer som hudfärg och ursprung i sina tirader?

- Sten-Gunnar, vi behöver ett hittepånamn till utbildningen nästa vecka, något som verkligen visar att det är en mörkhyad person vi syftar på. Har du något förslag?
- Oj, då måste jag fundera lite. Vad tror du om... hmm... Oskar Neger?
- YES! Det låter ju skitbra! Du är en klippa!


Föreställ dig replikskiftet ovan på skånska mellan två polismän i femtioårsåldern. Skrattar du inte åt det så är du tråkigare än... Johannes Brost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback