Damn you, Michael!

Expressen trumpetar i dag ur sig en mycket mycket tänkvärd artikel:

"Kändisar gör dig tjock"

Det skrivs i artikeln att en brittisk professor vid namn Michael McMahon gått ut och kallat t.ex. Michael Moore och Kirstie Alley för "farliga förebilder" då de är överviktiga. Vi ska, enligt McMahon, inte enbart skylla på oss själva och vår brist på motion eller taskiga diet utan en stor det av skulden ligger på, just det, feta kändisar.

Jag drog en lättnadens suck. Jag bär själv på 15-20 extrakilon (man brukar säga så eftersom det låter så dåligt att säga att man är tjock) och har hela tiden trott att detta har berott på min egen lättja och min smak för alldeles för onyttig mat. Nu vet jag bättre. Det är Michael Moores fel. Damn you, Michael!

Faktum är att jag, efter att ha uppvisat värden som inte raktigenom var positiva, mer eller mindre fått order av min läkare om att gå ner i vikt, vilket också påbörjats genom regelbundna promenader, mindre småätande och mindre sötsaker (det funkar!) eftersom det tydligen, enligt doktorn, var där skon klämde. Hon har fan ingen aning. Det är ju Michaels fel. Och Kirsties. Och... Peter Harrysons. Jag måste komma ihåg att berätta det vid nästa återkontroll.

Efter sommaren ska jag väga under 90 (ton alltså, inte kilo om någon nu trodde det). Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Alfred

GLHF :P

2009-07-13 @ 17:19:43
Postat av: norrbo

good luck! ... och rör inte dammsugaren!

2009-07-29 @ 23:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback