En PR-eventbyråansvarigs hektiska leverne

Jag känner för att skriva ett blogginlägg. Vad jag inte vet just nu är vad det ska handla om men vi kör väl på så får vi se var vi hamnar till sist.


Jo! SL-gnäll! Det är ju kul!


Jag bor i Täby, är stenrik utan att någonsin ha rört ett finger i onödan, röstar alltid på Moderaterna och skulle garanterat ha backslick om jag hade längre hår. Min far har visserligen köpt en Mercedes åt mig men då min privatchaufför Clarence nyligen blev av med körkortet efter att ha delat ut Lars Wienerbröds senaste album på DC++ och jag själv anser mig för fin för att köra bil och dessutom tycker bensinen är alldeles för billig så måste jag numera åka kommunalt för att komma till mitt jobb som PR-eventbyråansvarig på en PR-eventbyrå belägen mitt på Stureplan. Ja, vi har en filial i Saint Tropez också naturligtvis, det måste jag ju nämna.


För att enklast ta sig kommunalt från Täby in till Stockholm City bör man åka Roslagsbanan till Östra station där man sedan byter till tunnelbanans röda linje in mot stan. Nu är emellertid en bit av Roslagsbanan avstängd för ombyggnad, vilket innebär att man får hoppa av redan i Mörby för att ta tunnelbanan från Danderyds sjukhus i stället.


Danderyds sjukhus är, för den som inte har koll på det, stationen direkt efter Mörby centrum som är röda linjens norra ändhållplats. Det borde alltså inte krävas så himla mycket för att tågen ska komma till Danderyd ungefär enligt den tidsplan som redovisas på tavlorna, typ "14 Liljeholmen 7 min". Ändå lyckas de fan alltid komma för sent. Den sista minuten tar ofta fem minuter, ibland mer. Jag hade förstått om detta hände mot slutet av en sträcka - det kan ju trots allt uppstå fördröjningar på vägen - men vid andra hållplatsen? Skumt.


Nästa fråga: Vad åtnjuter stationer som Gullmarsplan och Roslags Näsby för specialstatus som får tunnelbana/Roslagsbana att allt som oftast göra omotiverat långa stopp just där? Jag ljög tidigare om att jag jobbade på Stureplan. Egentligen sitter jag vid Globen, som råkar vara stationen direkt efter Gullmarsplan på min väg till arbetet. Bor gör jag som sagt i Täby, som råkar vara stationen direkt efter Roslags Näsby när jag åker hem från jobbet. Just på dessa två stationer ser alltså SL någon anledning till att då och då göra extra långa stopp och det retar mig att jag inte har exakt koll på varför. Byter de förare? Tar de pisspauser? Invaderar de Polen? Oh, the questions...


Kommentarer
Postat av: kula

dagens i-landsproblem...

2009-08-26 @ 12:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback