En efterlängtad (?) återkomst

Jag säger som Magnus Uggla: Nu gör plötsligt Jånni Balle comeback. Förutom att jag inte heter Jånni Balle utan något helt annat, men det hör förmodligen inte hit.


Nåväl. Jag har ingen direkt idé om vad jag ska skriva egentligen så ni får hålla till godo med det gamla vanliga, det vill säga slumpvis utvalda irritationsmoment i min annars så harmoniska vardag. Cock on!


Caroline af Ugglas. Vad i helvete? Sämre låt än hennes melodifestivalplåga "Snälla, Snälla" har jag inte hört sedan... ja, förmodligen har jag aldrig hört något sämre. Ändå kommer låtfan tvåa (tvåa!) i den svenska uttagningen, av totalt 32 låtar av vilka ingen visserligen var direkt grym men jämfört med af Ugglas var det rena mästerverken. På ett sätt är jag nästan lite besviken att Ugglan inte vann; det hade gjort klart för övriga Europa det jag själv redan befarade - att en inte obetydlig del av den svenska befolkningen tycks ha genomgått någon form av lobotomi. Med allt detta sagt har jag inte ens nämnt låtens text, i vilken Caroline beklagar sig över att en man håller på att lämna henne för någon annan. Är det så jävla konstigt eller? Hon har turkosa gummistövlar. Turkosa!


Kan någon tala om för Tele2 att "sheep" och "cheap" varken stavas eller låter likadant och att deras nya reklamslogans därmed är värdelösa? "Billig" och "iller" hade varit en roligare ordlek. Nu kanske någon trist människa kläcker ur sig att det Tele2 vill med det hela är att ha uppmärksamhet och att undertecknad i och med denna irritation går rakt i fällan. Det kan så vara, men jag har faktiskt manifesterat min ovilja mot Tele2 och helt enkelt bytt mobiltelefonabonnemang från Tele2:s till en konkurrents. Nu var det egentligen inte på grund av reklamen i och för sig, i alla fall inte i huvudsak, men sällan har en efterhandskonstruktion känts mer befogad än nu.


Det sägs att något som kallas "Earth Hour" äger rum på lördag. Detta innebär att man förväntas släcka alla lampor (men det är okej att lämna precis vilka andra elektriska apparater som helst påslagna) mellan klockan 20 och 21 för att visa att... ja, man vet var lysknappen sitter. Eller att man är trött på överanvändningen av energi, jag vet inte. Arla har till och med specialfabricerat svarta mjölkpaket för att uppmärksamma händelsen. Visst, initiativet med "Earth Hour" är säkert lovvärt men klockan 21 kommer livet att gå vidare för alla medverkande och jag vågar lova att 99,9 procent av dem inte kommer att ägna sin energianvändning annat än flyktiga tankar framöver. Själv funderar jag på att ha en glödlamps-smiley bredvid mitt namn på MSN den dagen och helt sonika ta bort den mellan 20 och 21! Det är väl så folkliga manifestationer brukar fungera nuförtiden?


Har du eller drömmer du om att äga en Canada-Goose-jacka utan att ens leka med tanken på att fotvandra till Nordpolen? Läs i så fall detta. Ni andra kan väl hoppa över kapitlet och gå och göra något roligare. En macka till mig till exempel, med mycket salami! Nä fan, gåsjackor var det ja. Vem fan köper en jacka för flera tusen kronor när det finns både snyggare och mer praktiska alternativ för den svenska väderleken i betydligt lägre prisklasser? Nä, i stället för att välja något av dessa utrustar man sig som den mest hängivna polarexpeditionsmedlem (på överkroppen, på underkroppen bärs med fördel tights, stuprörsjeans eller mjukisbyxor) och går runt och ser ut som en muterad champinjon. Trendigt som bara den förstås, men snyggt? Icke.


Jag börjar förresten tröttna på "vintern" nu. Snöfritt och minst tio grader varmt ska det vara, helst från och med igår.


Nu ska jag gå hem till Rickard Olsson och tvätta mattor. Det ska bli kul. Hej så länge!


Kommentarer
Postat av: Fiskmånglaren

Äntligen!

2009-03-26 @ 20:38:24
Postat av: Adam

Yes:D haha och du skrev om Earth Hour som jag ville. Även om jag inte har samma namn som förra kommentaren;)

2009-03-27 @ 17:22:40
Postat av: Gudrun

Men det var lite bittra tongångar här tycker jag! Jag kan iaf meddela att jag släckte ner även annan elektrisk apparatur under Earth Hour.



Håller dock med om Canadagoose. Jag tror inte att det är meningen att fjortisar som bär sådana jackor vill se ut som en muterad champijon. Om de visste att de gjorde det så skulle de kanske inte vilja bära dem. Men jag skrattade åt din beskrivning iaf.



Silldill

2009-03-31 @ 14:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback