Claes

Alltså. Min bloggjävel har snart haft över 1000 besökare på ungefär lika många decennier (jag vet, det är skitlite men förstör inte det här för mig nu) så jag antar att det är läge att skriva ett nytt inlägg trots att jag egentligen inte har någon motivation alls. Jag vet inte vad jag ska skriva om, vem jag ska kasta skit på eller hur jag ska få fram något vettigt överhuvudtaget.

But wait! His head had already been crushed!

Tycker du liksom miljarder andra svenskar det är jättejättesynd om
Per-Anders Pettersson som dömdes för att med en domkraft ha slagit in skallen på en kille i "nödvärn"? I så fall har jag ett par frågor:

Litar du alltid på att allt Aftonbladet skriver är helt sant?

och om svaret på den frågan är ja:

Är du dum i huvudet?

Klart killen som fick slaget i skallen också ska straffas, han gav sig trots allt på en försvarslös dam. Och hade det verkligen varit så att båda Per-Anders' slag verkligen utfördes i nödvärn hade läget varit ett annat - men nu var det inte så. Ladda ner domen om du inte tror mig. Gå sedan ur "Vi som tycker Per-Anders Pettersson verkar vara en hyvens kille och att det svenska rättsväsendet suger hästballe"-gruppen på Facebook. För därefter över alla dina pengar till mitt bankkonto och avsluta med att göra en nattmacka åt mig. En sån där portugisisk med lax, ägg och ost. Fan vad god den var.

Ja, det blev ju ett inlägg i alla fall. Nu ska jag bara komma på en rubrik. Har jag inte kommit på något inom en minuts tid kommer inlägget att få heta "Claes". Det har ni mitt ord på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback