Att fiska gädda med harpun

Det händer nu och då att jag glider in på (undergroundtidningen) Flashbacks enorma forum och plöjer igenom ett par trådar. Allt som oftast är det ganska rolig läsning.

Nyligen tittade jag in i underforumet "Barn & familj" och hittade en tråd med namnet "Pinsamma saker dina föräldrar har gjort :p". Med en sådan titel tänkte jag att tråden måste ha potential och jag blev inte besviken. Visserligen hade en hel del av bidragen mest karaktär av tragiska fyllehistorier men vad sägs t.ex. om dessa guldkorn (stavfel etc bibehållna från originaltexterna)?

En varning: ordet "knulla" förekommer i en av texterna. Har du svårt för runda ord? Go fuck yourself, San Diego!


En annan gång (upplevde det dock inte själv, men de [mamman och styvfarsan, reds anm] har berättat) Att de var påväg hem från en fest. Mammas man ligger och sover i bilen. Mamma väcker honom och säger typ "Anders, vi är hemma snart" Varpå han vaknar till "Jasså jahopp" - Öppnar bildörren och lyckas ramla ut i farten


Min mamma är av den åsikten att är man pruttnödig så ska det pruttas. Helt naturligt och en sund inställning mao.
Problemet är att hon inte är särskilt diskret när vi går ute, utan hon intar sin combat-position: hon stannar till, böjer knäna och formar ena handen till en pistol. Sen lägger hon av en brakskit, varpå vår promenad fortsätter


Min far är en riktig stjärna orkar inte dra allt ...
...
... Sen vart han bannlyst från båtklubben när dom kom på honom att jaga gädda med HARPUN nere i den lokala småbåts hamnen.


Hade första seriösa flickvännen hemma för allra första gången. Hon var skitnervös. Liten, söt, blond, stora pattar och lite allmänt halvblåst. 17 år och oskuld.
Farsan kläcker då kommentaren: Du vet att pappan ska knulla först för att se om du är nåt o ha va?


hm jag vetefan om de e så mycket jag själv skämdes över, eller jo när farsan körde mig och 2 till i min klass (går kanske i 4:an) och han klämmer ur sig:
"dags att veva ner rutorna" för att sen dra en av dom mest överjävliga brakskitarna någonsin.

Jorå. Jag inser ännu mer att min uppväxt troligen var rätt harmonisk eftersom jag försökte komma på det pinsammaste/skummaste mina föräldrar gjort och faktiskt ännu inte har kommit på någon riktigt klockren episod. Okej, farsan döpte en kull kattungar efter tyska ölsorter, det är väl lite anmärkningsvärt men snarare roligt än pinsamt. Och morsan har en och annan gång försökt tilltala (svenska) vänner och kollegor på tyska efter att ha pratat nämnda språk i telefon precis innan. Och att man under tonåren tyckte att allt ens föräldrar sa, tyckte och gjorde var pinsamt hör nog inte riktigt hit.

Varför skrev jag då detta inlägg? Jag vet det faktiskt inte riktigt själv. Nu ska jag dock ta en pilsner, äta dagens femte korv med bröd och titta på... ja, ni gissade rätt: Idol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback