Dum i huvudet

Jag tycker inte att Blondinbella är dum i huvudet. Tvärtom, skulle jag kunna tjäna pengar på att blogga om mina vidlyftiga shoppingvanor och publicera foton på mitt fika skulle jag givetvis också göra det. Dock tvivlar jag på att folk är intresserade av mina onlinebeställningar av CD-skivor eller att se bilder på en dammsugare och en Loka Citron, men ändå.

Anledningen till att jag skriver detta är en insändare jag läste i Metro i morse. Denna insändare fick mig att småle lite för mig själv; inte så mycket att folk tittade på mig och undrade vad jag var för ett mongo (åtminstone inte av den anledningen, att de däremot kan ha reagerat på min kroppsodör är en annan sak) utan lite mer stillsamt sådär.

Jag minns inte ordagrant vad det stod men andemeningen var i alla fall att Blondinbella minsann inte var dum i huvudet eftersom hon, förutom att ha en blogg, också är politiskt aktiv. Haha. Som om politisk aktivitet är ett mått på hur dum i huvudet någon är/inte är. Det finns väl gott om politiker genom åren, såväl här som i utlandet, som visat att man kan vara både politiskt aktiv och dum i huvudet.

Om några är dumma i huvudet är det de som läser Blondinbellas blogg och tycker sig få ut något av det. Det och folk som stannar för att "orientera sig" två decimeter efter att de klivit av Roslagsbanan när det är fullt med folk bakom som också vill kliva av. Usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback