Eddie Meduza

Vi kan idag konstatera att det tydligen är straffbart att "cruisa" med raggarbil och spela Eddie Meduza på obscent hög volym, åtminstone enligt Aftonbladet. En icke-nyhet naturligtvis, skriven med uppenbar vinkling för "offret" som man ska tycka synd om. Jag är inte sen att haka på, men med viss reservation; mitt medlidande ligger i det faktum att flickstackaren verkar anse Eddie Meduzas musik vara bra. Så fel har ingen haft sen min kompis trodde att man varje år efter nyårsfirandet var tvungen att skicka upp en bemannad expedition i rymden för att hämta ner alla nyårsraketer som svävade i omloppsbana. Eddie Meduza var, är och kommer alltid att förbli en sopa. "Runka kuken", höhöhö. Intelligent. Jag tycker det borde vara straffbart att spela hans musik oavsett var och hur högt det görs.


Kommentarer
Postat av: EmmaPQ

Haha. Jag är håller absolut med dig om att det borde vara straffbart att lyssna på Eddie Meduza...!
Ha en bra dag!

Postat av: Therese

Jo, men man får också tänka att det behövde faktist inte vara Eddie Meduza dom spelade, det är aftonbladet. Men säkert. Och sen så spela skit hög musik efter midnatt är väl också ganska respektlöst, speciellt om det var i ett bostadsområde. Tycker dom kunde tagit hand om situationen på annat sätt iaf.

2008-03-28 @ 08:39:12
URL: http://[email protected]
Postat av: Stolt raggare

hadde de spelat hipp hopp hade faan ingen brytt sig

Dä borde om nåt va sån musik som borde förbjudas

2008-03-28 @ 15:10:19
Postat av: LordParzifal

Tänk att han pissar off mänskor efter han är död, han skulle le åt det med ett varmt flin.
Det var hela poängen med hans låtar...
"Disco tjo Disco hej, här ska ni få bastrumma så det dånar gubbar!"

Be well,
LordParzifal

2008-03-28 @ 23:18:44
URL: http://lordparzifal.blogspot.com
Postat av: Klas-Kristian

Hiphop är en av få musikgenrer som jag tycker sämre om än den Eddie Meduza representerar (könsrock?) så på så vis kan jag ha sympati med "Stolt raggares" inlägg.

Pissed off är jag på mycket, tyvärr. Raggarkulturen i sig har jag inga problem med, kan t.o.m. tycka att bilarna är rätt häftiga. Men medvetet provokativ eller ej, Eddie Meduza kommer jag aldrig att kunna ta på allvar och inte hans "fans" heller.

2008-03-29 @ 00:58:04
URL: http://sillpizza.blogg.se
Postat av: Stolt raggare

Ni som anser att Eddie Meduza endast sjunger om snusk kankse borde ta och lyssna på hans seriösa låtar. Han gjorde faktiskt en hel del sånna låtar

2008-04-18 @ 15:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback