Rumsservice

Jag och sambon hade igår avnjutit en stillsam och extremt lättlagad middag till "Vänner" på Kanal 5. Därefter började "Room Service", ett program som brukar kunna utgöra helt okej förströelse under slöa onsdagkvällar.

Dessvärre har den så erbarmliga svenska kändiskåtheten spritt sig även till det programmet. Det var nämligen inte, som brukligt är, en "vanlig människa" som skulle få ett rum omgjort utan det var - (expressentankestreck) Big-Brother-och-Idol-Marie "Jag har tagit mitt efternamn efter en pudel vars namn tagits från en spansk konstnär" Picasso/Pettersson. Jag vet också att andra kändisar tidigare medverkat i programmet.

En kändis alltså. Man kan tycka att sådana bör ha pengar nog för att själv bekosta en uppfräschning av ett rum om de nu skulle finna en sådan nödvändig. Det lär med andra ord finnas "vanliga människor" som är i tusen gånger större behov av "Room Service". I detta skiter dock Kanal 5 högaktningsfullt. "Kändisar lockar tittare" tänker de troligen, något som väl tyvärr är sant.

Jag stängde av och gick och följde min cupmatch på Hattrick. Så kan det gå.

Till sist: jag är en hycklare. När Susanna Kallur var med i "Room Service" såg jag faktiskt hela programmet. Till mitt försvar, om det nu kan tas som ett sådant, är hon i alla fall känd för något mer än en dokusåpamedverkan eller en halvdassig schlagerkarriär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback