Alla är belevade utav bara helvete

Spridda iakttagelser de senaste dagarna:

Eva Röse krävde en lyxtrailer vid inspelningen av filmen "Rallybrudar" för att kunna gå undan och amma sin son Floyd. Ja, ni läste rätt: hon ville kunna gå undan och amma sin son Floyd. Floyd! Hahahahaha! FLOYD!

Varför envisas vissa med att, då de bläddrar i exempelvis en tidning, fukta "blädderfingret" med tungan precis innan varje sidvändning? För det första ser det efterblivet ut och för det andra går det precis lika bra att bläddra med torra fingrar. Jag har så gjort i hela mitt liv och känner inte att jag gått miste om något.

Igår spankulerade jag faktiskt fram på den mytomspunna och fashionabla plats i Stockholm som kallas Stureplan. Där är alla belevade utav bara helvete. Människorna är världsvana och välklädda. Det trodde förmodligen den unga kvinna som gick framför oss också att hon var. Hon såg ut som en typisk stureplansmänniska. Klackarna var till exempel enormt höga. Faktum är dock att jag, som aldrig burit högklackat i hela mitt liv, nog hade gjort bättre ifrån mig i hennes skor. Gångstilen förde tankarna till Bambi på hal is och att hon klarade sig utan att stå på öronen är egentligen helt otroligt. Det såg hursomhelst hysteriskt kul ut.

Skadeglädjen är den enda sanna glädjen! Jag är alltid nöjd när någon som sprungit som en gnu för att hinna med tunnelbanan missar densamma och ser sådär moloken ut som bara en slipsnisse/byxdräkt som insett att han/hon nog skulle ha bajsat lite snabbare på morgonen för att inte missa morgonfikat på kontoret kan se ut. Det är lite samma känsla som när man under en bilresa blir omblåst av en snobbbil (ja, tre B) som kör alldeles fort för att tio minuter senare se samma bil på vägrenen, stoppad av Farbror Blå.

Slutligen: Eva Röses son heter Floyd! Hahahahaha!

Kommentarer
Postat av: Humlan

Alla har inte lika mycket handsvett som du. Jag MÅSTE ibland fukta ett finger för att bläddra... Inte ofta, men det händer.

2008-10-08 @ 11:27:13
Postat av: Klas-Kristian

Jag har förvisso en icke oansenlig handsvett, det är sant. Men inte på fingrarna utan den drabbar snarare mina handflator och dem bläddrar man ju inte med. Hm.

Postat av: Kla-Karsten

Möjligen har du kvar känseln i fingertopparna, då är det lättare att bläddra. Om man har dålig känsel i fingertopparna så kan det vara svårt att bläddra utan att fukta.

2008-10-22 @ 22:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback