Jag har nog för mycket fritid

I dag är det söndag och då jag under en del av dagen var gräsänkling ägnades denna del av dagen åt en totalt meningslös syssla.

Jag har tidigare i bloggen redogjort för
ett lite udda intresse jag har och det finns fler. Som någon kanske vet tycker jag om att besöka fotbollsmatcher i allmänhet och tyska fotbollsmatcher i synnerhet. Det var redan från början så att jag brukade köpa en eller två halsdukar från det lag vi var där för att se och med ens insåg jag att jag nog ville börja samla på just fotbollshalsdukar.

Detta har lett till att jag köper sådana ibland när jag har tillfälle, både i samband med och i sammanhang totalt orelaterade till fotbollsmatcher. För att ta ett exempel hade jag med mig nio (9) halsdukar hem efter sommarsemestern i Barcelona/Lissabon för några veckor sedan.

Hursomhelst. I dag tog jag mig tid att "gå igenom arkivet" och det visade sig att jag äger inte mindre än 103 fotbollshalsdukar (okej okej, ett par är från hockeylag, men ändå).

Det ser väl ganska ståtligt ut eller?

h02
Allt fick precis plats på sängen (plus nattduksbord).

h03
VfL Wolfsburgs mästarhalsduk från förra säsongen fick givetvis hedersplatsen.

h04
Om Bayern München tycker jag inte.

h05
Det är bara i Rostock det kan ges ut halsdukar med Magnus Arvidssons ansikte som motiv.

h06
Hannover, Barcelona och Krakow x2, samtliga städer besökta i år.

h07
Näst längst till höger syns en halsduk från Partizani Tirana, inköpt på plats i den albanska huvudstaden.

Va? Var det någon som sa "nörd" eller "kuf"? Tala högre älskling, jag hör inte!

Det skumma är att jag fortfarande inte har någon "vanlig" halsduk för utomhusbruk vintertid. Jag kanske borde skaffa en?

Kommentarer
Postat av: Alfred

Du gillar tysk fotboll, men inte FcB??

Hur är detta möjligt?

Jag gillar också tysk fotboll, i allmänhet och Fc Bayern München i synnerhet.

Ha en bra dag!

2009-09-24 @ 10:26:54
Postat av: Klas-Kristian

Jag gillar tysk fotboll ja, och framför allt VfL Wolfsburg. Faktum är att det är det enda lag, oavsett sport och land, jag verkligen håller på.



Med Bayern München har jag samma problem som med många andra "storlag". Dryga köpelag (ja, det är alla lag numera men förstör inte mitt avancerade självbedrägeri) med alldeles för många "gloryhunters" bland fansen. Att just Bayern dragit på sig extra mycket ogillande från min sida beror nog helt enkelt på att de spelar i "min" liga.

Postat av: Simon Moses

Hello,

My name is Simon Moses , Israeli football scarves collector. If you would like to trade, please send me a message.

Sincerely Yours,

Simon-Israel

2011-11-07 @ 15:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback