Men jag stänger av dem igen 21:30, det lovar jag

Nu är det Earth Hour. Alla elektriska apparater i hela universum ska tydligen vara avstängda mellan 20:30 och 21:30. Min dator går på bensin så den får stå igång med gott samvete.

Men är inte hela den här Earth-Hour-grejen lite som
rabaldret om att inte dricka sig aprak inför ungarna på julafton? Det är okej att slösa energi alla timmar på året utom en, typ. En i mina ögon verkningslös, populistisk och i slutändan ganska kontraproduktiv manifestation.

Nu ska jag koppla in samtliga elektriska apparater vi har i hushållet och ha allihop igång. Samtidigt. Men jag stänger av dem igen 21:30, det lovar jag. Sen ska jag dricka mig berusad inför en massa ungrare, bara för sakens skull.


Kommentarer
Postat av: klara

visst var det populistiskt. men vad menar du med kontraproduktiv? det ligger tydligen i generna att vara anti i sådana sammanhangen. men inte den här gången och även i husen runtomkring var det rätt så mörkt.

din dator går på bensin? nåja, snart får du väl använda braxar.

2010-03-28 @ 14:40:05
Postat av: klara

hej sillis!



var är du? har din dator lagt av? har du lagt av? jag saknar dina finurligheter!



ikväll gäller schland, schland!

2010-07-09 @ 17:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback